Kysymys:
Mitä ruokaa 3-4 päivän pituiselle retkelle?
M.K.
2011-07-02 12:38:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Sen on oltava helppo valmistaa, kevyt eikä sen pitäisi mennä huonoon muutaman päivän jälkeen lämpimässä. Kuinka paljon se painaa? Sanotaan, ettei matkalla ole ruokakauppoja (on, mutta haluan tottua tähän, jotta voimme tulevaisuudessa matkustaa autioimmissa paikoissa).

MUOKKAA: Me kävimme aiemmin, mutta ottamamme ruoka ei ollut optimaalista (raskas, paljon välipalabaareja) ja menimme ruokakauppoihin matkan varrella. Matka on matalien kukkuloiden alueella, vesi ei ole ongelma. Vastausten ei tarvitse olla tarkkoja tälle matkalle, vain yleinen luettelo elintarvikkeista, jotka ovat hyvä valinta patikointiin.

Luulen yksin ajattelevani, että tämä on aiheen ulkopuolella! : D
Mietin myös, oliko se aiheen ulkopuolella, mutta aikaisemmin tapahtuneen epäjohdonmukaisen sulkemisen jälkeen en useinkaan halua arvailla nyt \ -:
Tämä kysymys sopii paljon paremmin sivustoon [Outdoors.SE].
No, olen varmasti samaa mieltä 99%: n kanssa näistä ajatuksista. Ramen tai pikanuudelit ovat erittäin hyvä tapa saada hyvä ruokalähde sormenpäillä. Hanki vain kuumaa vettä ja jätä se noin 2 minuutiksi ja kaikki on valmis.
Seitsemän vastused:
#1
+21
Kate Gregory
2011-07-02 22:48:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Paljon tarvitsemasi tarvitset vain ruokakaupasta - riisi, pasta, kuivatut perunat (joko perunamuusia tai viipaleita "au gratinille"), makkara kuten pepperoni ja salami, jotka eivät vaadi jäähdytystä, kuivatut hedelmät ja pähkinät , pikakuumennetut viljat (kaurapuuro, vehnän kerma jne.), kuivatut palkokasvit vahva> (varsinkin linssit, jotka eivät tarvitse liotusta) hillo, hunaja ja maapähkinävoi huolehtii suuresta osasta tarpeitasi. Haluat laittaa asiat eri pakkauksiin, jotta ne voivat selviytyä pakkauksessasi ja niin, että otat oikean määrän matkan pituudelle.

Suosikkini teltta-aamiaiseni on pikainen kaurapuuro . Lisää ylimääräisiä rusinoita, ruskeaa sokeria tai muut kuivatut hedelmät, jos haluat. Kiehauta vettä aamulla ja sinulla on kahvia ja kaurahiutaleita, ja olet valmis fyysiseen päivään. (Ota mukaan whisperweight-uuni, joka käyttää butaania tai nestemäistä polttoainetta - tulipalot ovat aivan liian slo w aamutarkoituksiin.) Naudanlihan nykiminen (valmistettu kotona, jos sinulla on kuivausrumpu, tai ostettu kaupasta, jos sinulla ei ole) sekä kuivatut hedelmät ja pähkinät täyttävät välipalatarpeet koko päivän ajan . Jos joudut nauttimaan lounaasta, voit käyttää säkkejä tai englantilaisia ​​muffineja (viikoilla + matkoilla teen omat englantilaiset muffinit, matkasi on lyhyt, joten tuo vain muutama paketti) juusto ("kevyet" juustot säilyvät paremmin ja ostavat useita pieniä juustoja, jotta ne pysyvät sinetöityjä pidempään kuin yksi iso), makkaraa (ei jäähdytystarvikkeita), maapähkinävoita, hilloa tai hunajaa . Jos jollakin päivistäsi on suuri kiipeily upeaan näköalapaikkaan ja tiedät, että haluat levätä, ruokakaupan keittoseospaketit voivat tehdä 30 minuutin pysähdyksen ihastuttavaksi lounaaksi. Jälleen whisperlight-liesi ja vähän paikallista vettä.

Illallinen ensimmäisenä iltana voi olla lihaa, jonka otit pakastimestasi sinä aamuna, käärittynä muoviin ja useaan kerrokseen sanomalehtiä. Olen tehnyt sen ja kun puramme sen, se ei ole vain kylmä, vaan keskellä on vielä jääkiteitä. Paista se ja keitä tuoreita vihanneksia sen kanssa kuten kotona. Kokeile toisena iltana pizzaa paistinpannussa käyttämällä kylmää ilman paprikkaa, juustoa ja ehkä sipulia ja muuta tuomaasi vihanneksia. Kolmas yö on kasvissyöjä, joka on rakennettu linssien ja riisin - me rakastamme kusherie - tai pavut kastikkeessa - kuten lihaton mausteinen chili ja nyytit. Voit myös kuivata (kypsennettyä) hampurilaislihaa kotona uunissasi ja käyttää sitä lihana spagettikastikkeessa tai paimenen piirakka-täytteessä. Aseta kuuma pannu keitettyä kastiketta sivuun pyyhkeellä sen ympärille keittäessäsi tärkkelystä - se pysyy paljon lämpimänä ja tarvitset vain yhden pienen lieden. Näiden täytyy tuoda säilykkeitä tai kuivattuja vihanneksia, valitsen painon mukaan kuivatut ja kostutan ne kastikkeessa tai muhennoksessa.

Tärkeintä on, että tämä on paljon helpompaa kuin luulet. Hauskaa!

#2
+15
Beofett
2011-07-02 16:33:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Leirintää varten tehdyt dehydratoidut ruoat ovat yleensä maukkaimpia ja painotehokkaita, mutta jos ne ovat liian kalliita (ymmärrettävää; ne ovat yleensä erittäin kalliita missä tahansa oletkin), on olemassa halvempia vaihtoehtoja.

Reittiyhdistelmiä on monenlaisia, aina klassisesta GORP: sta ("Vanhat hyvät rusinat ja maapähkinät") paljon miellyttävämpiin hintoihin. Nämä kestävät hyvin kaikissa lämpötiloissa ja tarjoavat hyvää energiaa ilman suurta painoa.

Harkitse myös joitain ruokakaupan niittejä. Kovempien ja mukavampien hedelmien ja vihannesten (omenat kestävät jonkin aikaa, eivät tarvitse kuorintaa ja eivät ole kovin raskaita; myös luumut, kurkut ja viinirypäleet matkustavat hyvin) lisäksi on saatavana useita dehydratoituja ruokia, jotka ovat halpoja tehdä hyviä leiriruokia. Monet hedelmät ovat saatavana kuivattuina, ja vaikka ne sisältävät paljon sokereita, ne säilyvät poikkeuksellisen hyvin ja ovat erittäin kevyitä. Pienet laatikot kuivattua kuskusta ja riisiä &-papusekoituksia ovat hienoja, vaikka ne vaativat lisävettä ja saattavat vaatia myös pieniä määriä kasviöljyä.

Jälkiruokissa evästeet ovat kevyitä, vaikka ne yleensä rikkoutuvat vaelluksia. Jos et välitä murusista (ne maistuvat loppujen lopuksi), ne ovat hyvä valinta herkkuihin. Myös klassinen S'mores (graham-keksejä, suklaapatukoita ja vaahtokarkkeja sulatettu pieneksi voileipäksi nuotion yli) on kevyt ja hauska.

Herkulle, joka lisää hieman enemmän painoa, mutta saattaa silti olla ole sen arvoista, tuo mukaan tölkki piirakka täytettä valitsemallesi hedelmälajikkeelle (kirsikka on henkilökohtainen suosikkini, mutta on monia muita vaihtoehtoja). Kaada tulentekon yli hedelmätäyte pottiin ja murenna joitain graham-keksejä seokseen. Lämmitä ja lusikkaa itsellesi namia, tahmea jälkiruoka. IMO: ssa on aina hyvä olla mukana ainakin yksi tölkki, sillä tölkki voi olla erittäin hyödyllinen työkalu veden keräämiseen, lämmittämiseen ja juomiseen ripausnauhalla.

On syytä huomata, että monet näistä ideoista perustuvat siihen, että sinulla on joitain perusleirintäkeittoja ja -tarvikkeita. Jos sinulla ei ole niitä, suosittelen erittäin paljon sijoittamista kunnollisiin kevyisiin retkeilyesineisiin. Se lisää matkalle painoa, mutta tekee kokonaisista ruokailuvaihtoehdoista paljon joustavampia ja antaa sinun hylätä jotkut raskaammista ruokavaihtoehdoista.

#3
+13
AtlasRN
2011-07-02 17:21:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Maapähkinävoita on hyvä kantaa. Ne voidaan myydä pakkauksissa, jotta sinun ei tarvitse olla purkki ja se on kevyt repussa. Maapähkinävoi on terveellistä rasvaa ja tarjoaa proteiinia pitämään teitä menossa. Maapähkinävoi sopii erinomaisesti kaikenlaisiin hedelmiin, joita saatat tuoda, ja keksejä myös, jos mahtuu niihin.

Kävimme äskettäin Havaijilla ja toimme Justinin maapähkinävoita paketeina. Joskus söimme sen tavallisena ja toiset laitimme hunajavehnätikkuihin. Tämä todella auttoi pitämään meidät pitkillä vaelluksillamme ja antoi meille energiaa, kun olimme alhaalla.

Surullinen asia, jota en ole koskaan nähnyt maapähkinävoita paketeina myytävänä Tšekissä :(
Todella? Se on mahtavaa! Olen kuitenkin löytänyt vain yhden, joka todella pidän, ja se on Justinin maapähkinävoi. Mukana on myös manteli- ja hasselpähkinävoita.
En tiedä, milloin matkasi on, mutta voit tilata pakkaukset verkosta. Tässä on verkkosivusto: http: //justinsnutbutter.elsstore.com/view/category/6021--5-oz-packs/
JIF: llä on myös saatavana pieninä yhden annoksen kupeina.
#4
+12
Phira
2011-07-02 15:46:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Rapeaa leipää, kesämakkaraa ja kovaa juustoa. Energiapalkit ilman sulavaa suklaata. Omenat, kurkut. Dekstroositabletit.

Jos saat tuleen, haluat ehkä tuoda perunoita, maissia, alumiinifoliota ja tölkkejä linsseillä ja vastaavilla. Ensimmäisen päivän ajan myös tavalliset makkarat ja tavalliset leivät ja banaanit.

On selvää, että vesipullot täyttyvät. Jotkut juomatabletit rikastavat vettä mineraaleilla ja suoloilla.

#5
+9
nic
2011-07-04 07:09:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink
  • Kuivattu tärkkelystyyppinen ruoka. Aasian kaupoista löydät halpoja "mi tom" - tai "instant ramen" -pakkauksia pienikokoisina pakkauksina. Ota myös yksi "vaahtokulho" -pakkaustyyppiin, voit käyttää sitä uudelleen. Noin 2-3 pakkausta ateriaa varten. Voit syödä sen juuri tällä tavalla tai laittaa sen juuri keitettyyn veteen, jos sinulla on. Niissä on erilaisia ​​mielenkiintoisia mausteita.
  • Rusk (kovaa kuivaa kaksi kertaa paistettua leipää).
  • Kuivattuja hedelmiä
  • Sokeria. Japanissa he myyvät maukasta ruskeaa sokeria karkeiden puremakokoisten lohkojen pakkauksissa, syö yksi joka kerta, kun tarvitset energiaa.

mi tom brown sugar

Kaikki tämä on:

  • kestää iskuja
  • erittäin halpa
  • erinomainen energia- / painosuhde (ei vettä eikä rasvaa)
  • Tarpeeksi hyvä, jotta ei kyllästy liikaa 4 päivän jälkeen.

Testasin useita neljän päivän retkiä, joissa niillä ei todellakaan ollut myymälöitä (eikä muita ihmisiä tässä asiassa).

#6
+8
user141
2011-07-02 13:40:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tähän kysymykseen on vaikea vastata, koska se riippuu alueesta, olosuhteista ja yleisestä kunnostasi. Jos se on ensimmäinen kerta vaellus, ja olosuhteet eivät ole ankarat. Ehdotan mennä paikalliseen vaellusliikkeeseen, josta voit ostaa "astronautti" -ruokaa. Nämä ovat paketteja, jotka eivät painaa mitään ja voivat silti olla erittäin herkullisia. Tuo mukaan myös suuri määrä energiapalkkeja, jotka löytyvät myös paremmasta retkeilymyymälästä.

Mutta tärkeintä on, että sinulla on riittävästi vettä. Älä aliarvioi tarvitsemasi vesimäärää. Jos retkeilyalueella on tarpeeksi vettä, kannattaa harkita suodattimen tuomista tai tablettien desinfiointia. Keitä joka tapauksessa käyttämäsi vesi.

Jos harkitset retkeilyä useammin, voin ehdottaa kurssin löytämistä ruoasta luonnosta.

Matka on vain noin tunnin bussimatkan päässä asumisestani, eikä se ole ensimmäinen vaelluksemme. Vaellimme aiemmin, mutta ottamamme ruoka ei ollut optimaalista (liian raskas, paljon välipalabaareja) ja ostimme ruokaa matkan varrella. Haluaisin tottua pidempiin matkoihin alueilla, joista en voi ostaa lisää ruokaa. "Astronault" -ruoat retkeilymyymälöissä ovat erittäin ylihinnoiteltuja (tšekki).
Yritä siinä tapauksessa löytää kurssi tai asiantuntija, joka tutustuttaa sinut luonnon tarjoamaan rikkauteen. Puhun sienistä, marjoista, juurista, kasveista jne. Mutta ole varovainen, että kaikki ei ole syötävää, joten oikea ruokalaji on ehdottomasti vaatimus.
Hmm ... syöminen marjoja ja juuria 3 päivän ajan? Se on mukava asia satunnaisesti ja hyvä tietää äärimmäisissä tapauksissa ... mutta haluaisin mieluummin jotain repussa.
#7
+3
Tim
2016-04-14 08:52:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Teen vuosittain kaksi tai kolme matkaa Minnesotan ja Ontarion välisille rajavesille. Kanootilla tai vaelletulla lihalla pakastan aina ensimmäisen yön, (seuraavana aamuna) lihan, ja jos on kevät tai syksy, voin toistaa uudelleen seuraavana iltana, etukäteen suunnitellun ja seuraavana aamuna jne. Ja niin edelleen, luonto tulee jäälaatikko.

Seuraavien parin viikon ajan mukana olevat lihat ovat salamia, suolattua makkaraa, pepperonia, kesämakkaraa, suolattua, kovettettua ja voimakkaasti savustettua porsaanlihaa ja pekonia, kuivattua haketettua naudanlihaa. Olemme kokeilleet savustettuja kovaksi keitettyjä munia, ja ne pysyvät. Mutta jos sää on leuto ja viileä, voit jäädyttää niin monta munaa kuin haluat, ja käyttää niitä harkinnan mukaan, kunnes murtuu yksi ja et tunne siitä helppoa. Olen saanut ne viimeiset 10 päivää tuoreina, mutta tulokset vaihtelevat.

Tärkeää on tietää, että jos et tunne olosi turvalliseksi syömällä sitä valmistellessasi, niin älä, jos sinun ei tarvitse. Tätä tulisi pitää lisäruokana rehustasi, kalastasi ja pääkuivastasi. Ei ole täysin turvallista paleo-pakattu ateriaa päiviä tai viikkoja. Ja kuivaruokien tulisi aina olla tasapainon painopiste, jos yrität pysyä turvallisella puolella.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...